BRYNDZA! Ani náhodou!

V šlabikári na tento týždeň čakali písmenká dz, dž a koncovka – ou.
Dlho som rozmýšľala, čo s ňou?
A tak som spojila príjemné učenie s užitočnou prácou.
Pustili sme sa do upratovania s: prachovkou, handrou, metlou, lopatkou, jarou, okenou, utierkou, hubkou,… a maminky sa mohli tešiť z čistej domácnosti.
A čo tá bryndza? Poprosila som mojich šikovných prváckych rodičov, aby do jedálnička počas tohto májového týždňa zaradili bryndzu – nové písmenko.
Dozvedela som sa, že niektorí ju nemôžu ani cítiť, no iným zasa chutila a posielali fotky dobrôt, pri ktorých sa slinky zbierali…
Na precvičenie prepisu textu sme použili recept na bryndzovú nátierku – ktorý som „omylom“ poliala kávou a zvládli to krásne.
Dobrovoľnou úlohou na získanie zručností bola hľadačka – chlapci mali nájsť niečo hrdzavé a pokúsiť sa to očistiť, dievčatá hľadali pekný maľovaný džbán. Pri tejto akcii sa našli aj odznaky a sadze z komína…. Vždy ma niečím milo prekvapia …

V Prvouke sme od zvieratiek prešli k rastlinkám.
Na videohodine sme spoločne rozmýšľali, čo asi potrebujú k životu. Nachystali sme si pokus.
Počas nasledujúcich dní majú deti pozorovať 5 fazuliek, ktoré zasadili 5 rôznymi spôsobmi – prvú do prázdnej nádobky bez zeme, druhú do zeme – ale nepolievať, tretiu do zeme a starostlivo polievať, tretiu zasadiť a nechať v tme a poslednú dať na najchladnejšie miesto v domácnosti.
Teším sa na ich výsledok pozorovania.