Zahrievacie aktivity na hodinách geografie

Jednou z možností, ako zaujať pozornosť žiakov, naštartovať ich sústredenosť a zároveň zopakovať učivo z predchádzajúcich hodín sú tzv. zahrievacie aktivity (angl. warm-up activities). Počas dištančného vyučovania ich využívame na začiatku hodín geografie v 6.A a 6.B triede. Slúžia nám na zopakovanie a prehlbovanie vedomostí z tematického celku Afrika.

V 6.A triede mali žiaci na úlohu vyrobiť si zástavky alebo kartičky s nápismi PRAVDA, LOŽ. Učiteľ si pre nich pripravil 15 výrokov z opakovania učiva o Severnej, Strednej a Južnej Afrike. Žiaci museli do 10 sekúnd ukázať do kamery zástavku alebo kartičku so svojou odpoveďou. Ak sa všetci zhodli na správnej odpovedi, prešlo sa na ďalšiu otázku. Pokiaľ sa vo svojich odpovediach nezhodli, učiteľ správnu odpoveď objasnil ešte raz. Žiakom 6.A to išlo veľmi dobre, nedali sa zmiasť ani chytákmi.

V 6.B triede si žiaci tiež pripravili kartičky, ale s odpoveďami ÁNO, NIE. Učiteľ si pre nich prichystal otázky na zopakovanie z učív Príroda, Obyvateľstvo a Hospodárstvo Afriky. Žiaci vedeli veľmi promptne reagovať pomocou zástavky alebo kartičky na dané otázky a vo väčšine odpovedí sa zhodli.

Úspešnosť bola v oboch triedach pomerne rovnaká, ale rýchlejší v zadávaní odpovedí boli žiaci 6.B triedy. Svoje zástavky s odpoveďou stihli zdvihnúť v priemere do 4 sekúnd. Žiaci 6.A potrebovali o cca 2 sekundy viac času na rozmyslenie a ukázanie odpovede.

Mgr. Veronika Imre