Keď anglická slovná zásoba nie je bifľovanie ani drina

Čo robiť aby učenie sa a upevňovanie anglickej slovnej zásoby nebolo nudné?

Na vyučovacích hodinách anglického jazyka a „JAS“ – Jazykovej a spoločensko-kultúrnej výchovy sa aj žiaci II. stupňa radi hrajú či súťažia. Prácou vo dvojiciach, menších skupinách i tímoch sa žiaci zážitkovou metódou učia a upevňujú anglickú slovnú zásobu.

Piataci vytvorením anglického obrázkového slovníka = PEXESA (anglické slovo a vlastnoručne nakreslený obrázok), rozvrhu hodín alebo pojmovej mapy v anglickom jazyku. Starší žiaci definovaním anglických slovíčok pomocou synoným alebo opozít, čo najväčšieho množstva slovíčok v anglickom jazyku na určenú tému. Z koreňa slova vytvoriť čo najviac slovných druhov alebo bez použitia koreňa slova definovať anglické slovíčko. Uhádnutím anglického slova tímom žiakov, ktoré bolo tiež v anglickom jazyku definované iným tímom žiakov.

Rozširovanie slovnej zásoby pomocou hier i súťaží bez bifľovania a driny uľahčuje žiakom komunikáciu v cudzom jazyku.

PK CJ